Slavnostní vyhlášení proběhne 11. dubna 2024 při jarním souběhu veletrhů DESIGN SHAKER, FOR INTERIOR a FOR GARDEN po ukončení konference MATERIÁL + TREND v PVA EXPO PRAHA Letňany.
Jednou z kategorií ocenění bude také Cena TVbydleni.cz, jejíž vítěz získá možnost natáčení a zapojení do pořadu Díla architektů a designérů. Cenu předá generální ředitel skupiny Living Media a známý moderátor Míra Hejda, který bude součástí poroty.
Organizátorem projektu je společnost ABF a.s., největší pražský organizátor veletrhů s rozsáhlým portfoliem zahrnujícím veletrhy v oblasti bytového designu, jako je již zmíněný DESIGN SHAKER, FOR INTERIOR a FOR ARCH, a také organizátor prestižních soutěží včetně ocenění ARCHITEKT ROKU a YOUNG ARCHITEKT AWARD.
PROJEKTY V KATEGORII VEŘEJNÝ INTERIÉR - KOMERČNÍ A PREZENTAČNÍ PROSTORY
Administrativní budova s klinikou Černá perla v Ostravě
Autor: PROJEKTSTUDIO EUCZ, s.r.o.
Černá perla se stala domovem pro unikátní ambiciózní projekt, který pod jednou střechou spojil prémiové zdravotnictví, kavárnu a současné umění. Výšková budova byla v Ostravě-Porubě postavena v roce 1970 v bruselském stylu. Je to dobrý a poctivý dům, ale posledních pět let před rekonstrukcí nebyl využíván a chátral. Stavební úpravy zahrnovaly především dispoziční změny pro novou kliniku s deseti patry odborných ordinací a kavárnou v přízemí výškové budovy. Prakticky všechny povrchy v budově jsou omyvatelné, obklady nahradila tmavě šedá betonová stěrka. Vybavení i materiály zohledňují požadavky a hygienické normy stanovené pro provoz zdravotnického zařízení, zároveň plní požadavek provozovatele kliniky na nadstandardní a příjemné lékařské prostředí. Vybavení kavárny nese odkaz původního bruselského stylu v soudobé podobě. Interiéry celé kliniky zdobí autorská díla akademického malíře Adama Jílka. Díky unikátnímu spojení lékařské péče, umění a nadstandardního prostředí si v čekárně můžete připadat jako na vernisáži.
Aquavparku Kyjov
Autor: SENAA architekti s.r.o.
Návrh modernizace městského koupaliště citlivě zasazuje novostavbu do stávající městské struktury v Kyjově. Myšlenkou celého návrhu bylo propojení vnitřních částí s exteriérem. Skrze vizuální průhledy dochází ke spojení letního areálu koupaliště a okolní přírody s interiérem. Návštěvníci si tak mohou při plavbě plně užívat venkovní zeleň. Díky průhledům také můžeme vnímat danou hloubku objektu, která je v bazénové hale podpořena tektonikou betonové rámové konstrukce. Vysokým standardem jsou bazény, které jsou vyrobené z nerezových van. Mezi materiály či výrobky patří i velmi kvalitní protiskluzová dlažba, lavice z tenkovrstvého betonu, štípaný kámen či pohledový beton. Prostory wellness jsou volně plynoucí avšak vzájemně propojené a s velkým množstvím soukromí. Jednotlivé sauny jsou ukryty v nasvícených kubusech pokryté dřevěnými lamelami z olše. Každá z pěti saun má svůj vlastní charakter. Jsou zde využity materiály jako dřevo, keramický obklad nebo himalájské solné cihly. V odpočinkové místnosti najdeme tzv. zelené stěny, nebo strop s hvězdným nebem. Na odpočívárny navazují venkovní terasy se skrytými místy určené k relaxaci. Inspirací pro vložení uměleckých prvků byla oblast Moravské Toskánsko. V saunovém světě se nachází bar obložený betonovými monolitickými panely, do kterých byly při jejich odlévání vtisknuty motivy moravských vinic.
BLACK & LIGHT DEPO – Moravská galerie v Brně, UMPRUM
Autor: Vítězslav Danda / edit architects s.r.o. & Maxim Velčovský, Radek Wohlmuth
Součástí expozic zrekonstruovaného Uměleckoprůmyslového muzea Moravské galerie v Brně jsou otevřené depozitáře keramiky, porcelánu a skla. Prohlédnout si lze bohaté muzejní sbírky, a to v plném rozsahu. Přes 13 tisíc uměleckých předmětů je umístěno v kontrastním modulárním mobiliáři, který vznikl ve spolupráci s architektonickým studiem „edit!“. Boxy mají pevně danou šířku a hloubku a jejich výška v 5 variantách dovoluje sestavit vždy stejně vysokou vitrínu. V „Black depu“ je celkem 54 boxů, v „Light depu“ je celkem 76 boxů. Boxy jsou opatřeny speciálním antireflexním sklem, které minimalizuje odraz, a předměty za ním jsou mnohem lépe viditelné. Návštěvníci mají pocit, že přirozená bariéra ze skla, která ochraňuje vystavené předměty, tam není. A exponáty působí, jako by vyzývaly návštěvníky se jich dotknout. Detail, který nemusíte postřehnout, ale který umocňuje komunikaci samotných artefaktů. Klíč k roztřídění exponátů připravili Maxim Velčovský a Radek Wohlmuth.“
Butiques pro Lokal Bakers
Autor: Ing. Barbora Burešová / MOODEN, s.r.o.
Řemeslné butiky s pečivem do obchodních center byly navrženy podle vizuálního stylu a konceptu Lokal Bakers. Výběr materiálů a barevné palety k řemeslnému pečivu dobře ladí. Odolné laminované desky v sytě zelené barvě v kombinaci se světlým dřevěným dekorem dávají vyniknout zlatavé barvě pečiva. Atypický tvar celého stánku bez ostrých rohů je vskutku originální a díky výrazné barvě ho jistě nepřehlédnete. Při realizaci butiků byly vyrobeny i skleněné vitríny.
CHATEAU – Administrativní budova Zbrojovky
Autor: KOGAA studio s.r.o.
Administrativní budova Zbrojovky, která byla poprvé otevřena v roce 1928 podle návrhu architekta Bohumíra Čermáka, dohlížela na dění v této legendární továrně po dlouhá desetiletí. Po rekonstrukci plní stejnou funkci i nadále, je jednou ze vstupních bran do unikátního developerského projektu Nová Zbrojovka. Víceúčelová budova kombinuje kancelářské prostory, obchody a služby a při její rekonstrukci byl kladen velký důraz na maximální zachování původních historických prvků. Zvenčí byl zcela zachován funkcionalistický výraz budovy, uvnitř byly například obnoveny mramorové obklady, schodiště, krby, nábytek a původní výtahová šachta. Tyto prvky jsou citlivě kombinovány s moderními technologiemi a přístupy. Dokonce po téměř 100 letech zůstává renovovaná světelná reklamní kostka s ikonickým logem jednou z prvků dominanty.
Cowork Clubco v Brně
Autor: Studio acht spol. s r.o.
Coworking Clubco se nachází v areálu business parku Vlněna a na místní historii spjatou s látkami odkazuje i pojmenování nově vzniklého coworkingu. Motiv klubíčka se rozvíjí napříč celým prostorem. Záměrem bylo vytvořit vzdušný a otevřený coworkingový prostor se silnou vizí a nezaměnitelným designem. Byly sem zakomponovány i umělecké prvky jako soudobé graffiti, neonové instalace nebo autorské grafiky formou velkoplošných tapet. Prostor rozkládající se ve třech podlaží o rozloze více než 2000 m2 poskytuje návštěvníkům a klientům z řad freelancerů, startupů i malých firem asi 220 míst k sezení. Jedná se o jedno podzemní a dvě nadzemní podlaží, která jsou propojena velkorysým atriem a výrazným točitým žlutým schodištěm. Pracovní místa se nacházejí nejen v otevřeném společném prostoru poblíž středového schodiště, ale i v uzavřených kancelářích a ve stavebně oddělené klidnější části.
Degustační místnost a zázemí vinařství Přátelé Pavlova
Autor: Atelier Štěpán s.r.o.
Objekt vinařství je ve vinici na mírném severovýchodním úbočí Pálavských kopců s krásným výhledem do údolí Dyje s Novomlýnskými nádržemi. Krajina jej ovlivňuje. Budova je horizontální, klidná, plynulá, jako okolní vinice. Splývá s krajinou, zbytečně na sebe neupozorňuje. Zároveň je velmi racionální struktury, inspirovaná stavbou jednoduchých stodol. Užívá minimum stavebních materiálů a možnost výstavby z místních zdrojů. Má strukturu okolních vinic, má jejich slunce i stín. Objekt vinařství byl navržen odráží středomořskou kulturu a slunce. A je to logická spojitost, protože na Pálavě kdysi zakládali vinice Římané. Pavlov a víno jsou jedno a totéž. Budova je navržena s využitím přírodních vlivů (stínění, přesahy střech, převaha přirozeného větrání, materiálové členění, zasazení do terénu, retence vody), doplněných zdrojem tepla a chladu. Dá se říci selsko-ekologicky, tedy se zvážením souvztažností moderních technologií a starých principů. Za zmínku určitě stojí, že stavba je umístěna v zóně CHKO a je provedena v souladu s jejími podmínkami a požadavky. Díky tomu je v části zapuštěna do terénu a její střecha na sebe přebírá sklon terénu. Racionální inženýrská konstrukce staví na modulu 6x6m. Materiálově je rozdělena na část nosnou – betonovou a nesenou – dřevěnou, na horizontálu a vertikálu. Tektonika domu se inspiruje antickým architrávem a kladím.
Dopravní podnik Ostrava
Autor: POSTROP
Nově je v prostorách možné vyřídit všechno potřebné i samoobslužně, bez dlouhého čekání ve frontě. Pokud se člověk přece jen vydá k zákaznickému pultu za personálem, nečeká ho klasická skleněná přepážka. Interiér je propojen snad nejdelším pultem ve střední Evropě (nebo minimálně v Ostravě). Krionový pult svým organickým tvarem, společně se světelnými liánami, doplňuje jinak pravidelný geometrický prostor. Strop získal svou lehkost díky použití tahokovu, který ve formě podhledu skrývá veškeré technologie a potřebné rozvody. Dominantní světlo poutá pozornost do středu místnosti a doprovází návštěvníka v celém prostoru. Vše důležité se ale odehrává po obvodu pultu. Zde odbavíte veškeré potřebné úkony spojeny s provozem jízdenkárny. Pult nese informace, technologie a propojuje vše do kompaktního celku. Ze strany zadavatele byl kladen důraz na vytvoření čistého moderního prostoru, bez reklamního smogu a zahlcení informacemi, který v budoucnu podpoří klienty v samoobslužném systému užívání. Dominantou centrálního prosvětleného prostoru je sloup se světelnou instalací sahající přes všechna tři podlaží a kolem něho se vinoucí žluté schodiště. S motivem vlny si pohrávají taky názvy zasedacích místností Mohér, Kašmír a Alpaka, nebo informační systém. Neotřelý design podpořili architekti využitím výrazných barev v prostoru i v originálním mobiliáři. Interiér tak dotvářejí originální kousky nábytku jako svítidla Ingo Maurer, křesla Club sofa 4800 a vybavení značky Vitra.
Firemní interiér společnosti Turck s.r.o. v Hradci Králové
Autor: Gebas atelier architects s.r.o.
Hlavním zadáním pro naše architekty byla rekonstrukce interiérů prostor pobočky v Hradci Králové. Záměrem rekonstrukce a modernizace zařízení bylo zkvalitnění a vylepšení pracovního prostředí pro své zaměstnance. Jednalo se především o kancelář marketingu, zasedací a školící místnosti, společné prostory – kuchyň s jídelnou a v neposlední řadě reprezentativní recepce. Původní vybavení bylo doplněno o nový moderní nábytek, například pracovní židle nebo čalouněné jídelní židle. Nábytek je vyroben z kvalitního ekologického materiálu dle návrhu prostor společnosti.
Interiér domu Chopin
Autor: ARCHITEKT Ondřej Tuček s.r.o.
Návrh interiérů byl součástí celkové rekonstrukce památkově chráněného komplexu „dům Chopin“ v centru Mariánských Lázní. Jde o soubor 3 staveb a společného dvora. Návrh interiéru se týkal řady prostorů – městského infocentra a kanceláří, koncertního Chopinova sálu a muzea, Malé scény, kavárny i dalších společných prostorů, jako jsou šatny, zázemí apod. Snahou bylo každému z těchto místností vtisknout individuální charakter a vystihnout jeho jedinečnost. Použité materiály byly vybírány ve snaze o trvanlivost a pokud možno přirozený až přírodní charakter. Jde tedy o parketové a terrazzové podlahy, nábytek z překližky a využití textilu. Nedílnou součástí návrhu bylo použití na míru navržených svítidel v Chopinově sále od ak. sochaře Laca Sorokáče.
Interiér komunitního centra v Máslovicích – knihovna a sál
Autor: Atelier bod architekti s.r.o.
Zrekonstruované komunitní centrum tvoří s nedávno zrekonstruovanou hospodou jeden celek uprostřed máslovické návsi. Oba objekty mají společný uzavřený dvůr, který umocňuje sílu obou budov, protože nabízí možnost přirozeného propojování akcí v hospodě a v komunitním centru a také jedinečnou komorní atmosféru uzavřeného dvorku. Komunitní centrum je určeno pro všechny věkové kategorie a má ambici propojovat lidi napříč generacemi. V přízemí se nachází knihovna, která má sloužit i jako klub pro seniory, dále herna pro děti a mládež s pingpongovým stolem a v patře je pak sál na jógu a výtvarná dílna. Formálně navazuje komunitní centrum na objekt hospody – materialitou, formou oken, detaily parapetů i prostorovým uspořádáním. Výrazným prvkem architektury komunitního centra je uskakující okapová římsa, díky které vzniká směrem do návsi i do dvora kryté zápraží, které umožňuje návštěvníkům pobývat venku i za nepřízně počasí. Atmosféru interiéru knihovny určují police pro uložení knih, které lemují celý obvod knihovny. Jako alternativní způsob k sezení u velkých dřevěných stolů jsou navrženy dřevěné lavice v oknech na obou stranách – do návsi i dvora. Prostor podkroví je členěn průhlednými příčkami z dřevěných latí, které oddělují výtvarnou dílnu a sál na jógu, ale zároveň umožňují vnímat prostor jako jeden celek. Celé podkroví má přirozené horní osvětlení střešním světlíkem, malá okna v nadezdívce zase zajišťují kontakt s návsí a dvorkem.
JIC INMEC – Jihomoravské inovační centrum
Autor: KOGAA studio s.r.o.
Požadavek klienta – Jihomoravského inovačního centra, bylo transformovat nevyhovujících laboratorních prostor v ekosystém podporující společná setkání, otevřenost a kreativitu. Pro naplnění tohoto cíle byly pevné uzavírající stěny nahrazeny průhlednými organickými formami umožňující umístění zasedacích místností a soukromých pracovních míst. Pro zachování udržitelné renovace byla většina nábytku ponechána z předchozích kanceláří. Stejně tak i osvětlení a povrchové úpravy podlah. Horní patro bylo odděleno od přízemí skleněnou příčkou, aby se zabránilo zbytečným tepelným ztrátám. Přízemí, sloužící jako přívětivý společný prostor pro lidi zvenčí, bylo obohaceno o ikonickou instalaci z plexiskla představující identitu JIC. Primární materiály použité při konstrukci jsou prosklené příčky, vlnité plechy a plexisklo. A nakonec závěsy a koberce, které dodávají prostoru měkkost a zvukovou izolaci. Červené tóny byly použity v „aktivních“ pracovních prostorech určených pro výměnu nápadů a seznamování – recepce v přízemí, salonek v prvním patře. Na opačné straně spektra se uplatňují studené tóny pro dobu soustředění – kancelářské prostory a pracovní zóny, jako je coworking v přízemí a některé malé pracovny v prosklených organických místnostech. Mezi těmito barevnými spektry jsme použili žluté a oranžové tóny, a to v místech, kde probíhají jednání – prosklená místnost na patře vyhrazeném zaměstnancům JIC.
Klientská zóna Penta Real Estate + Penta Investment
Autor: Jakub Klaska ltd
Projekt je postaven na ambici vytvořit interiér charakterizovaný výrazným architektonickým tvaroslovím, přizpůsobený potřebám klienta a přijímající poznatky a inovace komunikačních a prezentačních prostor 21. století. Vzniká transparentní systém prostorů s důrazem na komunikaci, podporující vzájemnou spolupráci a poskytující zázemí jak pro formální tak neformální setkávání. Klientská zóna začíná velkorysou recepcí, která je tvořena dřevěným skulpturálním pultem, ten přechází přes stěnu až do podhledu, čímž vytváří dominantní prvek vstupních prostor. Klientská zóna pokračuje sekvencí zasedaček a ústí do prostoru atria s hlavním skulpturálním schodištěm spojujícím 8. a 9. patro. Projekt integruje uměleckou sbírku do klientské zóny a vstupních prostor. Tato díla jsou doplněna funkčními objekty vyrobenými na míru, které se koncepčně chovají jako sochařská díla. Mezi tyto objekty patří dřevěné recepce, skulpturální schodiště a karbonový stůl. Ten tvoří tvarově unikátní konstrukce z karbonu s integrovanou dřevěnou. Ústředním tématem tvarosloví je elegantní křivka, která popisuje pohyb prostorem, ale také obsahuje integrované lineární svítidla, výdechy vzduchotechniky a pojezdy závěsů. Materiálová základna projektu upřednostňuje udržitelnost a trvanlivost. Podlahy lobby a chodeb jsou vyrobeny z tradičního teraca, stěny centrálního jádra jsou obloženy kombinací dřevěného obkladu a feltových desek z recyklovaných materiálů, což zajišťuje nízký dozvuk.
Knihkupectví s papírnictvím Vodňany
Autor: AliDesign
Nové knihkupectví s papírnictvím a čítárnou vzniklo v prostorech historické budovy, které musely projít naprostou rekonstrukcí. Úkolem bylo navrhnout obchod tak, aby se v něm člověk cítil útulně, byl netradiční a vzdušný, byl rozdělen na část prodeje papírnictví, knihkupectví a čítárnu se studovnou a malým zázemím. Veškerý nábytek se vyráběl na míru jelikož prostor tvoří hodně klenby a ani jedna stěna není stejná a rovná. Bylo nutné vyřešit uskladnění dodávaného zboží, které je určeno na doplnění, jelikož prodejna nemá vhodný sklad. Vznikly policové stěny se zásuvkami ve spodní části. Doménu obchodu tvoří dva ostrůvky ve tvaru listu a prodejní pult, který má představovat dvě spolu spojené otevřené knihy. Další zajímavostí je stěna v části papírnictví s variabilními policemi, které se dají díky kovovým závěsům různě uspořádat a též zúžený průchod mezi zadními místnostmi.
KUMST – kreativní centrum v Brně
Autor: KOGAA studio s.r.o.
Kreativní centrum v Brně, které je iniciováno a provozováno veřejnou institucí – Jihomoravským inovačním centrem (JIC). Funguje jako akcelerátor místní kreativní komunity a podporuje růst malých a středních firem. Nabízí prostor pro kanceláře a ateliéry k pronájmu, ale také poradenství a prostor pro sebeprezentaci. Výzvou při navrhování bylo nejen přizpůsobit stávající budovu nové funkci, která umožňuje budování vztahů a interakcí, ale také vymyslet nové typologie pracovních prostor a společných prostor. Při realizaci byl kladen důraz na otevření prostor a zvýraznění důležitých momentů, dále také na odstranění materiálů a částí konstrukcí, které nebyly původní součástí budovy (např. stropní prvek luxferových světlíků přivádějící do budovy přirozené světlo, byl dříve skryt sádrokartonovým podhledem). Zachovány byly také travertinové sloupy v hlavním eventovém sále a travertinové obložení vstupní haly. Na návrhu interiéru se podílela lokální designérka Denisa Strmisková, jejíž hlavní myšlenkou bylo citlivě skloubit vztah interiérové a exteriérové architektury s autenticitou funkcionalistické stavby. Jak v architektonickém, tak interiérovém řešení rekonstrukce šlo především o “vyčištění” prostor na původní základ a práci s barvami a materiály, které by inspirovaly uživatele k tvorbě a prezentaci jejich díla.
Květinářství Rozkvetlo v Moravanech u Brna
Autor: HUA HUA Architects
Elegantní, přirozený a jemný interiér nechává vyniknout květinám jako centrálnímu šperku. Rozkvetlý je nejen interiér, ale také předprostor květinářství, jeho zahrada i střecha. Přáním klienta bylo vytvořit útulné a přívětivé květinářství, místo komunitního setkávání, prostor pro kurzy a lekce kreativních činností. Provoz květinářství se odehrává na třech podlažních úrovních. Prodejní prostor v přízemí včetně skleníku a kryté terasy je doplněn o tvůrčí ateliér a provozní zázemí zaměstnanců v podzemním podlaží napojeným na exteriér zahrady. Reprezentační kancelář je umístěna v podkroví. Interiér nechává vstoupit exteriér ve všech úrovních. Vnitřní prostorové uspořádání odpovídá svému účelu a splňuje požadavky na příjemné prostředí pro své klienty a zaměstnance. Použití přirozené barevnosti tradičních materiálů dává vyniknout floristickému umění. Hlavními elementy jsou dřevo, kov, kámen a keramika. Dřevo se svou přirozenou kresbou a kartáčovaným povrchem tvoří nosný korpus prodejních pultů a regálů. Kovové police zavěšené ze stropu z pohledového betonu nesou květinové a světelné instalace. Přírodní kámen vyniká na deskách prodejních pultů. Jednotícím elementem je keramický glazovaný pásek v odstínu smaragdové zelené, který pokrývá svislé plochy napříč celým objektem. Květiny jsou vystavovány v květnících, zásuvkách, policích, kyblících a vázách pro navození příjemné atmosféry útulného květinářství.
Liko-s Oasis Bubble
Autor: Studio Reaktor, s.r.o.
Pro nový koncept Oasis navrhli architekti transparentní a elegantní bublinu, která vás z kanceláře přenese do jiného světa, vytváří pohodu a prostor pro nerušené jednání, přemýšlení a brainstorming. Cílem bylo vytvořit prostor, který bude nejen funkční, ale také estetický a ambiciózní ve svém provedení. Čisté detaily, zaoblené rohy a gradienty umocňují minimalistický design. Bublina může být nafouknuta dle individuální potřeby, je přizpůsobivá a vyniká svou elegancí. Jednou z nestandardních technologií je chytrá modulární celoskleněná zasedačka, která byla navržena s cílem poskytnout pohodlné a produktivní prostředí pro schůzky a spolupráci. Ve výbavě má řadu chytrých technologií a inovací – včetně futuristických digitálních žaluzií, bezklíčového odemykání a ovládacího panelu, který je poprvé v historii umístěn přímo ve dveřích. Významným parametrem byla také akustika, která je pro takový prostor naprosto zásadní. Zvuková izolace zajistí snížení hluku až o 43 decibelů. Dalšími podpůrnými prvky jsou měkká textilní křesílka. Půdorys místnosti byl navržen s důrazem na zaoblené rohy. Ručně vyrobený stůl kopíruje tvar místnosti a je dostatečně velký pro všechny účastníky jednání. Třešničkou na dortu jsou závěsné lampy, které dodávají místnosti dokonalý závěr.
Malý Mehrin – Moravské židovské muzeum v Brně
Autor: KAMKAB!NET
Projekt MEHRIN si klade za cíl připomenout historii významných židovských sídel na Moravě a konkrétních židovských rodin. Jedná se o úpravu nebytového prostoru na Vídeňské ulici v Brně, kde bude prozatím sídlit takzvaný MEHRIN MALÝ, který bude místem pro pořádání výstav, setkávání a besedy s lidmi. Aby prostor vyhověl charakteru konaných akcí, bylo nutné jej jednoduchou formou zcelit a dát mu charakter odpovídající náplni. Výsledkem naší práce je optické propojení tří hlavních místností, kterého bylo docíleno sjednocením stropních svítidel a probouráním kruhového otvoru mezi první a druhou místností. Atypický nábytek z tmavé překližky tvoří dominantu recepčního pultu s malou vitrínou, úložným prostorem a výraznými zády. Všechny místnosti propojuje průběžný kryt topení, který zároveň slouží jako lavice. Jako protipól jsou použity prvky ze světlé překližky: obvod nově vytvořeného kruhového otvoru, vitrína ve třetí místnosti a měnitelné police za recepcí, které jsou na čepech zasunuté v kruhových otvorech tvořících náznak Davidových hvězd. Jednotlivé police tvoří stylizovaná hebrejská písmena, ve třech řádcích lze číst slova CESTA – ČLOVĚK – VĚČNOST, která odkazují na hlavní témata zájmu celé instituce. Z Davidovy hvězdy vychází i jednoduché zdobení na krytech radiátorů a vitríny. Zbytek prostor zůstává volný, pro instalaci dočasných výstav dle jejich specifických požadavků.
Mateřská škola Troubelice
Autor: Projekční atelier ZUZI s.r.o.
Projekt rozšíření kapacity a dostavby školky byl již hotov, nicméně při návrhu interiéru jsme vstoupili i do dispozičního řešení, které bylo z roku 2016 a již neodpovídalo moderním požadavkům vedení školky. Kapacita celé školy je velká – více než 80 dětí ve třech odděleních. Stávající budova bude sloužit dětem a v přístavbě jsou umístěny šatna dětí, prostory pro pedagogický personál (ředitelna a sborovna) a zázemí školky (příprava jídel a hygienické zázemí). Změny dispozice byly dány požadavkem na tři identická oddělení, jež by bylo možné spojit či oddělit dle momentálních potřeb. Tomuto požadavku nebylo možné vyhovět beze zbytku, protože stávající budova je dvoupodlažní. V přízemí je navrženo oddělení předškoláků (zelené „sovičky“), které má svou vlastní ložnici, hygienické zázemí se sprchou a jídelnu. V tomto oddělení jsme navíc navrhli „společenskou“ zónu pro celou školku – divadlo s úkrytem, skluzavkou a hracím „patrem“. Školka často pořádá divadelní představení, kde děti hrají pro rodiče a přátele, a divadlo se tak stalo středobodem, který děti milují pro jeho polyfunkčnost i tajemná zákoutí. Navrženy byly závěsy na celou výšku místnosti. Prostor je možné rozdělit na tři funkční oddíly bez nutnosti složité manipulace. Jídelní část, která je i pracovním oddělením se židlemi a stolky, navazuje na přípravnu jídel podávacími okny. Ložnice v zadní části přízemí má stálá lůžka doplněná o rozkládací lehátka, uložená ve skladu. Úložné prostory jsou vyřešené samostatnými sklady. Pro ranní „dospávání“ jsme vybrali polohovací měkká křesílka, umístěná volně v prostoru ve všech odděleních. V přístavbě je zázemí pro pedagogický personál školky – pracovna ředitelky a sborovna pro učitelky včetně skryté čajové kuchyňky a hygienického zázemí. Tématem pro interiér (i dle názvů jednotlivých oddělení) se stal les a zvířátka. Samotná barevnost je navržena ve velmi jemné až monochromatické barevné škále (odstíny břízy, jemně béžové a limetkové) a je střídmě doplněna barevnými akcenty červené (berušky) a teple žluté (sluníčka). Další barevnost přirozeně dodají děti a hračky. Velkoformátové tapety s motivem lesa a zvířátek vnášejí do interiéru hravost a radost pro dětskou duši.
Multifunkční prostor foyer v Praze
Autor: mar.s architects
Foyer, původně označující ohniště, se v dnešní době proměnil v multifunkční prostor v Praze. Slouží jako společenský sál, oddechové pracovní místo a show.room Mar.slab store. Kombinuje industrialitu, deep design a klid pro efektivní co-working. Foyer propojuje estetiku a funkčnost, vytvářejíc prostor pro designové nadšence a kreativce. Genius loci místa a vybrané produkty vytváří inspirativní a funkční prostředí. Každý kout má svůj účel, od prezentace produktů po kreativní setkání a eventy. Foyer umožňuje prezentaci produktů a projektů ve stylu, který zdůrazní jejich jedinečnost a kvalitu. Prostor navržený pro kreativitu a zanechávající nezapomenutelný dojem. Projekt kladl maximální důraz na propojení estetiky a funkčnosti, vytvářející prostor plný osobitosti a kvality. Foyer přináší inspiraci pro designové nadšence a poskytuje efektivní pracovní prostředí v obklopení českého i zahraničního designu.
Muzejní expozice J. A. Komenského
Autor: Horalík Ateliér
Jan Amos Komenský se narodil v Uherském Brodě, a je logické, že zrovna tam stojí největší muzeum věnované životu a dílu tohoto vzdělance, humanisty a „učitele národů“. Letitou expozici nahradil v roce 2022 (ke 430. výročí narození JAK) výstavní koncept „Na jevišti světa. Jan Amos Komenský a jeho doba. Vizuální koncept stojí na jednoduchosti kontrastu mezi starým a novým, černým a bílým. Výstava se musela vyrovnat s nevyzpytatelnou členitostí domu, původně součástí barokního opevnění města. Bludiště různě rozlehlých a vysokých místností protínaných schodišti tvůrci zpřehlednili jasnými hranicemi mezi historickým domem a výstavními prvky. V zásadě platí, že co je nové, to je černé. Temná barva evokuje neradostný průběh Komenského života (emigrace, zničení životního díla při požáru, rodinné tragédie), a vytváří kontrast s historickou budovou Muzea, která je ponechána v bílé barvě. Do výstavy vstupujeme černým tunelem a kráčíme jeho vnitřkem kolem zastávek (bílých kójí vystupujících po obou jeho stranách), které nemapují Komenského život chronologicky, ale věnují se jeho celkovému odkazu, kontextu doby, významu jeho myšlenek pro lidstvo. Součástí jsou i interaktivní prvky pro děti a dospělé. Nejdramatičtějším místem této části výstavy je audio-vizuální instalace zobrazující požár v Lešně.
Návštěvnické Centrum Bernard
Autor: Barbara Bencova / B² Architecture
Posláním architektury Návštěvnického Centra Bernard s expozicí, prodejnou, kinosálem a restaurací, je umocnění zážitku z návštěvy pivovaru ale také poskytnutí útulného prostředí pro odpočinek a posezení s přáteli. Koncepce prostředí se inspiruje průmyslovým charakterem pivovaru. Atmosféru interiéru tvoří černá cementová stěrka na stěnách, dřevěný nábytek, v harmonickém kontrastu vynikají měděné prvky na baru, nábytku, osvětlení i konstrukčních prvcích. Charakteristickými objekty interiéru jsou stěny z pivních lahví, které současně slouží jako dělící příčka mezi jednotlivými prostory. Světlo procházející sklem lahví tvoří magickou stínohru a barví interiér do medového odstínu piva. Stěna z pivních lahví a logem pivovaru je klíčovým motivem při vstupu do nově vybudované přístavby recepce. Z recepce se přes spojovací krček dostáváme do historické budovy pivovaru. Zde se návštěvníci seznámí v interaktivní expozici s historií piva a procesy jeho vaření. Využití Sládkova sálu v následujícím patře je maximálně multifunkční. Ztvárnění stropu odkazuje na historii budovy, dřevěné oblouky kopírují tvar valených kleneb z druhého podlaží a navazují tak na výraz bývalých štoků. Prostor pivnice, ovládá bar se zavěšenými měděnými pivními tanky. Dynamiku v prostoru vytváří šikmo ložená prkenná podlaha. Lokálně jsou na stěnách umístěny měděné pásy vytvářející nepřímé medově zbarvené reflexe. Repasovaný nábytek je součástí celkového konceptu, ve kterém se nové potkává s historií.
NOTINO STORE BRNO ČESKÁ
Autor: KYZLINK s.r.o.
Interiér v nových teplých a příjemných odstínech růžové barvy v kombinaci s nejnovějšími technologiemi, jako jsou LED informační panely, digitální cenovky či senzor bary, jednoznačně identifikuje společnost jako leadera v oblasti beauty komerce. Členitý půdorys brněnské prodejny pak poskytuje nespočet různých zákoutí pro prezentace světových značek nebo kosmetická mini studia. Kontrast dřevodekoru a bílého terazza je zdůrazněn křivkami v podlaze – ty provádějí návštěvníka celým prostorem obchodní jednotky. Nedílnou součástí projektu je také „vnitřní výloha“ – plocha pro prezentaci v konceptu shop in shop. Velký prostor je také věnován samoobslužným pokladnám a výdeji internetových zásilek, které k prodejnám neodmyslitelně patří. Nový koncept interiéru prodejen reprezentuje současné trendy retailového světa a posouvá technologické hranice o krok dále.
Novostavba víceúčelové sportovní haly v Ostravě-Třebovicích
Autor: PROJEKTSTUDIO EUCZ, s.r.o.
Jedná se o novostavbu budovy sportovní haly. Budova je rozdělena na dvě části – vlastní halu a její zázemí. V zázemí jsou šatny, klubovna, nářaďovny, sociálky, vstupní chodba s recepcí a výdejová kuchyň s malou jídelnou. Sportovní hala je určena pro volejbal, házenou, florbal a badminton, v menší míře pro tenis. V hale je tribuna pro 197 sedících diváků s pěti vyhrazenými místy pro vozíčkáře. V přístavbě jsou šatny, umývárny pro sportovce, sociálky a společenská místnost s výdejovou kuchyní, sociální zařízení pro návštěvníky, recepce a sklady cvičebního nářadí. Na ploše před budovou jsou parkovací stání s příjezdovou komunikací napojenou nově z ulice 5. května. Areál je uzavřený, byly realizovány nové sadové úpravy a oplocení. Vstup pro diváky je navržen ze vstupní haly, tribuna pro diváky je orientovaná podél obvodové stěny.
Obchůdek se šperky LOOA, Brno
Autor: design ATAK
Klienti měli požadavek proměnit malý prodejní prostor ve výrobní a prodejní ateliér, který by komunikoval jejich misi a firemní filozofii. Prostor se nachází v budově staré brněnské pošty z druhé poloviny 17. století. Prošel mnohokrát rekonstrukcí a přišel o své původní klenby. Filozofie transformace osobních příběhů do šperků nás inspirovala, a tak jsme se snažili vzájemnou fúzí propojit historickou již neexistující architekturu prostoru a červené provázky, které hojně užívají v jejich šperkařské tvorbě. Červené provázky zároveň s sebou přináší do prostoru i symboliku aktu, dějové linky a transformace zhmotnění. V prostoru atelieru probíhá jak samotná komunikace se zákazníky, prodej, tak i výroba těchto šperků. Hala i přístavba jsou opláštěny dřevěným obkladem, s prolomením v místě skleněných okenních a dveřních výplní.
Obnova Červeného kostela v Olomouci
Autor: atelier-r, s.r.o,
Červený kostel byl od roku 1959 uzavřen a využíván jako depozit knih. Olomoucký kraj chtěl kostel využít ke kulturním účelům pro potřeby Vědecké knihovny, která budovu užívá. Provozní zázemí je vytvořeno v nové přístavbě. Hlavní prostor tvoří vstupní foyer, kterému dominuje ocelová knihovna přes celou jednu stěnu interieru. Knihy odkazují na provoz knihovny, současně vylepšují akustiku prostoru a celá konstrukce skrývá technické instalace. Do knihovny je zapuštěna sestava pro kavárenské vybavení umístěné za recepčním pultem. Ten je proveden z tenkostěnného betonu v růžovém odstínu a navazuje na další betonové povrchy-podlahy, nábytek nebo stěny. Shodně je proveden také pult v šatně nebo dvířka skříněk. Beton nosných stěn byl ponechán jako pohledový, stejně tomu tak bylo i u monolitických podlah v přístavbě, které jsou obdobně jako pulty probarveny do červena. V tomto odstínu byly realizovány i nové teracové podlahy v kostele. Červená barva tak vytváří pojítko mezi budovou kostela a moderní přístavbou. Výrazným prvkem jsou také elegantní svítidla z probarveného skla nad kavárenským posezením, které tvoří kombinace dřevěných a plastových židlí doplněných o pohodlná polstrovaná křesílka. Shodné dřevěné židle z masivního ořechu slouží i v prostoru kostela jako variabilní hlediště. Kavárenské stolky byly navržené na míru a přinášejí ve svém detailu i materiálu inspiraci z truhlářských prvků kostela. Stojací lampy připomínající moderní pochodně umocňují jejich příjemnou atmosféru.
Oční centrum Praha
Autor: HUA HUA Architects
Nové prostory OCP nabízí soudobé prostředí pro kvalitní péči o zrak. „Vidět jasně“ je výchozím motem interiéru. Přehledný, čistý interiér s autorskými detaily a kvalitními materiály. Světlo a jeho lom jsou hlavní myšlenkou. Paprsky v podobě svítidel a grafika polepů skla rozjasňují celé centrum a vynikají díky reflexním materiálům jako jsou corian a sklo. Požadavky na hygienu a bezpečnost plní různé formáty obkladů s jemnou texturou. Akustickou pohodu vytváří akustické sádrokartonové desky v podhledu a na stěnách. Hlavním šperkem je krystal recepce ve vstupní hale. Za krystalem se ukrývá prosluněná první čekárna. Přístrojová místnost provede klienta potřebným vyšetřením. Za ní se nachází klidná druhá čekárna s přímou návazností na dvanáct ambulancí. V zadní části je vstup do operační části se čtyřmi špičkovými sály se zázemím. S provozem centra je spjatá optika a lékárna, které se nachází ve vstupní hale přímo na očích. Administrativní část kliniky nabízí zaměstnancům příjemný prostor pro práci a odpočinek. Každá funkční část kliniky má svoji barevnost, vychází z barevné škály lomu světla. Hlavní prostory pro péči o klienta se nesou v odstínech modré, což je hlavní barva OCP. Barva je použita v různých odstínech jako orientační niť, na čalounění nábytku, stěnách a detailech. Interiér klade důraz na příjemné prostředí všech klientů a zaměstnanců. Kvalitní materiály a soudobé pojetí zdravotnického zařízení podtrhují vysokou kvalitu poskytované péče v OCP.
Optika Oko, Zbraslav
Autor: Studio In2
Hlavním jednotícím prvkem všech poboček jsou velkoformátové nástěnné vitríny ve tvaru obrouček. Součástí prodejního pultu je také osvětlená vitrína ve tvaru brýlí. Také barevnost zůstává stejná, kombinace dubové dýhy a bílého laku nebo lamina na nábytku a světle šedý odstín výmalby s autorským odekorováním stěn. Atypické prvky vyrábí stále stejný výrobce, ale v každé prodejně musí řešit nová specifika. Tam kde to jde, doplňují atypický nábytek nenápadné bílé typové skříňky. Vyšetřovací křeslo je odděleno od prostoru prodejny částečně nábytkem a průhlednou polopříčkou z plexiskla. Hlavní stěna proti vchodu je dekorována bílými a zlatě okrovými horizontálními pruhy. Boční stěny pak pokrývají citáty, které mají společné téma „OČI“. Většina z prodejen tohoto řetězce nemívá standardní výlohu. Je to vždy výzva, jak nejlépe vyřešit prezentaci brýlí, stejně jako umístění loga a celkový pohled na prodejnu zvenčí. Všude figurují monumentální postavy, řešené polepem. V případě Zbraslavi je na výloze pouze jedna postava holčičky, která si typicky zakrývá jedno oko jako při vyšetřování očí.
Provozovna firmy Esthedermia s.r.o. v Chrudimi, zahradní altán 1kk + podkroví
Autor: Lenka Bačová
Provozovna pro masáže a péči o tělo firmy Esthedermia se nachází v zahradní stavbě, postavené v centru města Chrudim. Cílem bylo vytvořit unikátní interiér, který má různorodé využití a je maximálně propojený s okolní zahradou. Nabízí vše potřebné ke komerčnímu provozu i soukromému využití. Ke každé své zakázce potřebuji nějakou inspiraci, náladu či příběh. V tomto interiéru byl inspirací obraz stromu od Míly Fürstové. Strom se stal hlavním konceptem a zrcadlí se téměř ve všem. Například obklad v koupelně a na krbu je přírodní kámen rainforest a je nádhernou metaforou kůry stromu. Metaforou je také svítidlo nad stolem, které je typickým symbolem plodů dubu, nebo kovové úchytky na kuchyňské lince. Prostor přízemí je velmi variabilní. Mohou se zde scházet nejen klienti na přednášky, masáže a workshopy, ale i přátelé či rodina při oslavách. Interiér se snadno a rychle promění díky skládacím židlím a stolům, modulární sedací soupravě i závěsům. Bylo potřeba vyřešit i využití prostoru pod schodištěm, kam byla umístěna kuchyňská linka. Toaleta díky vhodně zvoleným materiálům odolným vůči vodě slouží zároveň jako sprchový kout. Podkroví je vyhrazeno pouze majitelům k trávení volného času.
Rekonstrukce obecní knihovny a komunitního centra ve Vyšních Lhotách
Autor: Van Stajpen Architecture
Obec Vyšní Lhoty se ocitla před vytřiďováním starých knih v místní knihovně z důvodu chybějících prostorových kapacit. Hlavní sál vznikl v místě bývalé knihovny v návaznosti na hernu školky. Na chodbě vzniklo nové hygienické zázemí a to stávající pro školku bylo značně upraveno. Stěžejním prvkem při návrhu bylo vytvořit moderní prostory z udržitelných materiálů, příjemných na pohled i údržbu. V minimalisticky laděném interiéru je před sebe postavena hra kontrastů (černé a bílé), která je zjemněna spojujícím prvkem v podobě borové překližky. Středobodem komunitního sálu je logo obce Vyšní Lhoty (býk) vyřezané na CNC fréze do borovice. Podhled svým tvaroslovím rámuje obklad stěn a vestavných skříní. Zde je v kontrastu provedena překližka, černé LED kruhy a bílé akustické perforované desky s přidanou hodnotou technologie pohlcující CO2 a formaldehyd. Překližkový obklad pokračuje do prostor chodby, kterou zjemňuje vegetační ostrůvek. Celá chodba je zjemněna obloukovou kopilitovou příčkou, která do celého prostoru vpouští přirozené osvětlení z nové kuchyňky. Stavební žebírková ocel je v navržených prostorech brán jako odkaz na průmyslový rázovitý kraj. Pocit industriálna a surovosti je v knihovně umocněn přiznanou kabeláží a hrou zavěšených světel. Velký důraz byl kladen na použití přírodních materiálů (kamenný obklad, masivní smrkové dřevo a buková dýha). Stejně jako na použití odolné dlažby a vhodného bytového textilu. Velké skleněné plochy propojují altán s okolním světem, sluncem a hladinou vody v přírodním jezírku.
Řeznictví Pavel Vítek v Náchodě
Autor: Montesara interiors
Prodejna řeznictví se nachází v přízemí historického domu v Náchodě. Původní interiér prodejny byl rozdělen na tři samostatné části, které na sebe provozně navazovaly, ale působily stísněně a zanedbaně. Požadavkem investora bylo prostor zjednodušit a propojit s novou místností v sousední novostavbě domu. Na základě požadavků investora tak vznikla hlavní vize návrhu, moderní, otevřený prodejní prostor. Díky možnosti probourání části obvodové stěny a ubourání nosných sloupů vznikla velkorysá prodejní plocha. Mohutné překlady a sloupy byly opláštěny. Inspirací při návrhu bylo divadlo. Na pozadí tmavých kulis jsou veškeré reflektory namířeny na hlavního hrdinu. Zákazník tak vnímá při vstupu do prodejny hlavně maso a masné výrobky. Jednotlivé sekce harakterizují hlavy zvířat, které jsou vyrobené z ocelové tyčoviny s nástřikem ve zlaté barvě. V prodejně tak hraje svou roli kráva, prase, kuře a grilované kuře. Velký důraz byl kladen na použití kvalitních materiálů a snadnou údržbu. Na podlaze je praktická keramická dlažba nepravidelné barevnosti, veškerý nábytek stojí na nerezových rámech a je ze snadno údržbového lamina, pracovní desky jsou z přírodního kamene. Obložení sloupů, parapetů a prodejních pultů je z dubového dřeva a dýhy. Výrazným prvkem ve staré části prodejny jsou původní cihlové klenby. V nové části prodejny je dřevěný podhled. Sjednocujícím a silným dekorativním prvkem jsou mosazná závěsná svítidla, jejichž barva ladí s hlavy zvířat a dalšími doplňky.
showroom MARTINA DESIGN
Autor: MARTINA DESIGN s.r.o.
Celý koncept je vytvořený tak, aby v interiéru ukázal materiály, produkty a řešení, které jsou v prodejnách využívány. Prostor byl kompletně rekonstruován. Z původního řešení nezůstalo nic. Jelikož se jedná o nebytovou jednotku, v bytovém domě postavený z betonu, chtěli architekti dostat beton do interiéru.
Showroom s kancelářským nábytkem Office Wave by Alax
Autor: Ondřej Brádka / Bradka Design
Na počátku byla…vlna. Nespoutaná mořská, dynamická zvuková. Inspirace, která se promítla do interiéru v podobě světelných a zvukových vln na stropě či akustických prvků napříč prostorem. Baltská vlna je inspirací z Litvy, odkud pochází značka Narbutas. Akustika a s ní spojené šíření zvuku, tedy zvuková vlna, zase hraje klíčovou roli v portfoliu a potřebách firem při zařizování kanceláří. Ke všemu tomu se pojí vlna tradice, protože showroom stojí na místě původní plechárny v Corso Karlín, což se odrazilo ve výběru materiálů pro realizaci. K tomu přidejte enviromentální vlnu trendů využitých při výběru materiálů i v rámci portfolia prodávaných značek a přátelský přístup ALAXu. Kruh #officevawebyalax se uzavírá. Vlnou, tou přátelskou, jak jinak. A tak vznikla pulzující “Office Wave by Alax”. Navíc jde o marketingový nápad, který má přesah do komunikace ALAXu, ať již půjde o showroom nebo reklamní kampaň. Zadání investora bylo vytvořit jedinečný showroom kancelářského nábytku, zejména pro značku Narbutas, který posílí ALAX jako špičkového dodavatele nábytku v tomto segmentu. Zároveň měl být atraktivním místem pro setkávání, prezentaci i edukaci zákazníků i partnerů.
Showroom společnosti ARBYD
Autor: ARBYD CZ s.r.o.
ARBYD je rodinná společnost s více než 30ti letou historií. Disponujeme velkokapacitní výrobou, kde se vyrábí sériový a atypický nábytek na míru. Showroom prošel rekonstrukcí po 10 letech, kdy jednoznačným záměrem bylo vytvořit nový reprezentativní prostor s ukázkou nejmodernějších a nadčasových materiálů, vybavení a také detailů, které je společnost schopna vyrobit. Showroom je složen z jednotlivých částí, ve kterých zákazník nalezne kuchyňské linky, jednací místa, kancelářský nábytek, bytový a sedací nábytek. Prostor je doplněn o mnoho dekoračních předmětů, které do interiéru neodmyslitelně patří.
Stálá expoziční výstava
Autor: dezainers
Návrh a realizace výstavních prostor pro stálou expozici ve Valašských Kloboukách. Výstava se skládá ze dvou stálých expozičních prostor-muzea ve Valašských Kloboukách a prostor stodoly v zahradě. Zadání bylo uchopit celkové ztvárnění vizuální grafické podoby a realizovat jednotlivé prvky výstav od expozičních rámů, vitrín, osvětlení až po samotné fotografické mapování díla secesního architekta Huberta Gessnera na území ČR. Cílem bylo využít brownfield staré stodoly a s minimálním rozpočtem realizovat zde expoziční výstavu.
Studio SUZANNE
Autor: WaY designery
Prázdný komerční prostor v novém developerském projektu ve Vysokém Újezdě. Zadáním investora bylo vytvořit zde luxusní kosmetický salon. Salon měl nabízet, kosmetiku, masáže, manikúru a pedikúru. Zadáním bylo, že každá místnost musí mít okno. Realizátoři se proto snažili, aby nově vzniklá okna nenarušila design celého studia. Cílem bylo interiér přizpůsobit potřebám žen, tak aby interiér dýchl jemností a luxusní péčí. Zvoleny byl růžové barvy a měkké materiály na látkách, vše potrhují dekory mramoru a zlaté doplňky. Co se materiálů týče, bylo třeba myslet nejen na design, ale i na praktičnost. Vzhledem k charakteru provozu, kde se pracuje s různými přístroji, krémy a oleji, zanechávajícími mastnotu, bylo třeba myslet na omyvatelnost a udržitelnost. Na podlaze je tedy použita velkoformátová dlažba v dekoru mramoru. Na stěnách se střídá stěrka a omyvatelná tapeta. Nábytek byl navržen na míru.
Víceúčelový sál a Coworking Nová Rychta v obci Úvalno
Autor: Natureon Czech Design s.r.o.
Dvoupodlažní objekt Nové Rychty v obci Úvalno se nachází v areálu, který v minulosti sloužil jako sýpka k uskladnění železných zásob obilí pro celou obec. Při návrhu interiéru autoři usilovali o zachování historického charakteru tohoto prostoru, který byl obohacen o moderní prvky, které podtrhnou jeho atraktivitu a praktičnost. Z této myšlenky vycházelo nejen dispoziční řešení, ale i volba použitých materiálů. Jsou zde masivní dubové stoly se svařovanými ocelovým podnožemi a nábytek kombinovaný s dekorem dubu. Vše doplňují živé květiny a potahová lehátka v paletě hravých odstínů. V 1️.NP se nachází prostor pro konání svateb, rodinných oslav a dalších veřejných událostí s projektovanou kapacitou až 72 osob.
2.NP slouží jako Coworkingové centrum a zázemí pro volnočasové kroužky. Návštěvníci zde mohou pracovat, odpočívat, scházet se s přáteli, nebo si prostor pronajmout ke konání přednášky, či firemní akce.
Výstava Vesmíry/Kosmosa/Universes v Muzeu romské kultury v Brně
Autor: Zdeněk Daniel Architekt
Výstava výtvarníka a architekta Zdeňka Daniela s názvem Vesmíry/Kosmosa/Universes vznikla na podnět Muzea romské kultury v Brně. Vizí muzea bylo představit průřez tvorbou romského autora od 90. let po současnost. Pracovníci muzea se s autorem shodli na rozdělení výstavy na dvě části – úvodní a obsáhlejší část pojímá přes 40 výtvarných děl, druhá část má formu grafické tapety s výběrem architektonických návrhů a realizací. Zdeněk Daniel je autorem vystavených děl, ale i architektonického návrhu a realizace výstavy. Toto propojení v první řadě vzešlo z autorovy praxe jakožto architekta, v hlubší rovině představuje výstava ucelený výtvarný koncept začleňující do prostorového řešení i symbolické významy prezentovaných děl. Výstavní sál zahrnuje několik témat, které prostorově rozděluje dřevěná konstrukce kříže položená napříč místností. Pohledově první část prezentuje intuitivní akrylové malby, zatímco prostor za křížovou stěnou byl vyhrazen pro černo-bílé kresby na téma holokaustu Romů a Sintů (poskytuje intimní, uzavřený prostor vhodný ke kontemplaci). Motiv kříže evokuje symbolický význam utrpení. Část výstavy, která se věnuje Danielově architektonické tvorbě, čítá jednu místnost v přízemí Muzea romské kultury. Multifunkční účel sálu (určeného pro konference, přednášky apod.), předurčil minimalistický charakter prostorového řešení. Chronologický seznam projektů a vybrané nákresy a fotografie byly graficky zpracovány do podoby velkoformátové tapety.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy a aktuality
Czech Interior Award představuje přihlášené projekty v kategorii Soukromý interiér – jednotlivé místnosti
Jediné výhradně české ocenění v oblasti interiérového designu Czech Interior Award zná adepty na vítěze a my vám postupně představíme projekty, které se do jednotlivých kategorií přihlásily. Pojďte si s námi prohlédnout ty nejlepší projekty v kategorii Soukromý interiér – jednotlivé místnosti.
Na stránkách soutěže navíc můžete hlasovat o nejlepší návrh a realizaci českého interiéru, a sami tak rozhodnout, který projekt získá Cenu veřejnosti. Jeden z hlasujících pak bude vylosován a získá pobyt pro 2 osoby v Aquapalace Hotel Prague s volným vstupem do Vodního a Saunového světa Aquapalace Praha. Další 3 vylosovaní obdrží dvě celodenní vstupenky.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy a aktuality
Czech Interior Award představuje přihlášené projekty v kategorii Veřejný interiér – restaurace, kavárna, bar
Jediné výhradně české ocenění v oblasti interiérového designu Czech Interior Award zná adepty na vítěze a my vám postupně představíme projekty, které se do jednotlivých kategorií přihlásily. Pojďte si s námi prohlédnout ty nejlepší projekty v kategorii Veřejný interiér – restaurace, kavárna, bar.
Na stránkách soutěže navíc můžete hlasovat o nejlepší návrh a realizaci českého interiéru, a sami tak rozhodnout, který projekt získá Cenu veřejnosti. Jeden z hlasujících pak bude vylosován a získá pobyt pro 2 osoby v Aquapalace Hotel Prague s volným vstupem do Vodního a Saunového světa Aquapalace Praha. Další 3 vylosovaní obdrží dvě celodenní vstupenky.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy a aktuality
Czech Interior Award představuje přihlášené projekty – podívejte se na designová ubytovací zařízení a hotely!
Jediné výhradně české ocenění v oblasti interiérového designu Czech Interior Award zná adepty na vítěze a my vám postupně představíme projekty, které se do jednotlivých kategorií přihlásily. Pojďte si s námi prohlédnout ty nejlepší projekty v kategorii Veřejný interiér – hotel/ubytovací zařízení.
Na stránkách soutěže navíc můžete hlasovat o nejlepší návrh a realizaci českého interiéru, a sami tak rozhodnout, který projekt získá Cenu veřejnosti. Jeden z hlasujících pak bude vylosován a získá pobyt pro 2 osoby v Aquapalace Hotel Prague s volným vstupem do Vodního a Saunového světa Aquapalace Praha. Další 3 vylosovaní obdrží dvě celodenní vstupenky.